nie wiem jak szukałeś, ale po wpisaniu na alledrogo " gałka octavia" można znaleźć
Pedał sprzęgła OI -dalsze pytania nowego
Zwiń
X
-
Pedał sprzęgła OI -dalsze pytania nowego
Mam takowe pytanie - czy u was też pedał sprzęgła jest tak skonstruowany , że trzeba go dość mocno wciskać? Wiem , że to może być mało obiektywne ale w porownaniu z moim poprzednim samochodem (tam też była hydraulika ) w Octavi chodzi 3 razy cieżej. Same biegi chodzą OK, sprzęgło też raczej jest OK , tylko ta siła potrzebna do nacisnięcia . Ten typ tak ma? Czy może mam zapowietrzony układ tego wspomagacza ?Aha model to Tour Business 1,9 TDI ALH
Drugie pytanie jest pewnie banalne - gdzie szukać filtra kabinowego, gdzie on się znajduje?
-
-
Pedały sprzęgła chodzą różnie w różnych autach.
w starej mikrze chodził strasznie ciężko, w mondziaku starym już lżej, w oktawi porównywalnie. W almerze ponoć ma się wrażenie, że sprzęgło jest na gumce od majtek... nie wiem - nie jeździłem.
Z tego co jeździłem - najciężej to działało w Ursus C360
Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---

A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014
Komentarz
-
-
Z moich doświadczeń wynika że w samochodach z silnikiem benzynowym sprzęgło działa dużo lżej niż w dieslach. Do tej pory jeździłem dwoma autami noPb i dwoma ON i zawsze w dieslu trzeba było używać większej siły do wciśnięcia sprzęgła. Nie wiem czy jest to reguła ale w moim przypadku tak było.
Komentarz
-
-
Sprzęgło jak sprzęgło. Zawsze jak wsiądę do innego autka, to jest różnica (sprzęgło, hamulec itp.).
Filtr p.pyłkowy jest z przodu, pod czarnym plastikiem (podszybie) od strony pasażera. Na maila podeślę instrukcję, jak się tam dostać. Postaram się wieczorkiem to zrobić, jak bym zapomniał (już nie ta pamięć
) przypomnij się na mojego maila.
pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Ok dzieki za chęc pomocy. Muszę zakupic ksiazkę typu "Sam naprawiam..." , lubie wiedzieć co jest od czego nie koniecznie grzebiąc w tym.
Z tym sprzęgłem to pewnie cos jest miedzy ON a PB. Pewnie i rozmiary sprzęgła są inne, doscisk silniejszy i takie tam. Generalnie to jak dla mnie to jedno z najcieżej chodzących sprzęgieł z jakim mialem do czynienia. Nawet na "lince ciagane" w Matizie bylo dużo mniej oporne. Poprzednio w Toyocie Corollce z 1999r to jak w maslo , dlatego tak mocno odczuwam tą różnicę. Ale nic, to taka delikatnie kosmetyczna sprawa, sie czlowiek przyzwyczai i tyle, żona też będzie musiała.
Komentarz
-
-
sprawy dwie:
1. książki są na forum do ściągnięcia :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=32397 , osobiście polecam czeskich autorów, bo niemiec pominął parę kwestii i czasem jest problem "co dalej".
2. a może trzeba odpowietrzyć układ lub wymienić płyn :?: być może pomogło by też przesmarowanie sprzęgła, ale do tego trzeba rozebrać pól auta... :?
mechanikiem nie jestem, ale w kilku tematach na forum były i takie opcje.
oszzz... ktoś mnie uprzedził z książkami :wink:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
Komentarz